Šis trijų aukštų mažytis namas tinka automobilių stovėjimo vietos pėdsakui

Tikku“ namas yra su grindimis darbui, kitomis miegui ir šiltnamiu viršuje, todėl miesto automobilių stovėjimo vietos pakeičiamos gyvenamąja vieta.

 

Helsinkio dizaino savaitei sukurto dizaino prototipo, vadinamo „Tikku“ (suomių kalba „& # x201C; lazda“, # x201D;), pėdsakas yra šiek tiek didesnis nei 8 pėdos ir 16 pėdų. [Nuotrauka: Jenni Gaestgivar / Iltalehti]

 

/14 prototipas dizaino, vadinamas Tikku (Suomijos, susijusių su „lazda“), pastatyta Helsinkio dizaino savaitėje, turi pėdsaką šiek tiek didesnį nei 8 pėdų 16 pėdų. [Nuotrauka: Jenni Gaestgivar / Iltalehti]

Helsinkyje, kaip ir daugelyje miestų, nėra pakankamai būsto, kad būtų galima patenkinti paklausą. Kai kurie žmonės kaltina žemės trūkumą statant naujus būstus, tačiau viena projektavimo įmonė teigia, kad žemės yra pakankamai – jei žinote, kur ieškoti. Naujas firmos pastatas suprojektuotas taip, kad tilptų vienoje stovėjimo vietoje.

„Miestas sukurtas ne dėl žmonių, o dėl automobilių“, – sako architektas Marco Casagrande, Helsinkyje įsikūrusios „ Casagrande“ laboratorijos , kuri suprojektavo naują mažą namą, direktorius. „Visos miesto peizažo gatvės paremtos automobilio matmenimis. Tai man pasirodė šiek tiek keista. Visas šias kalbas kalbame apie automobilių tankumą miestuose vis mažiau ir tuo pačiu metu kalbame apie žmones, kurie keliasi į miestus. . . bet mes neturime vietos statyti. Niekas nekvestionavo automobilių stovėjimo vietų. Jų yra visur. Taigi šios kalbos apie jokios žemės statybą miestuose yra nesąmonė: ji yra visur, bet skirta tik automobiliams “.

 

„Niekas nekvestionavo automobilių stovėjimo vietų. Jų yra visur “. [Nuotrauka: Nikta Wu]

Helsinkio dizaino savaitei sukurto dizaino prototipo, vadinamo „ Tikku“ (suomių k. „Lazda“), pėdsakas yra šiek tiek didesnis nei 8 pėdos ir 16 pėdų. Tačiau turint tris istorijas, jame yra pakankamai vietos, kad jis būtų patogi vieta gyventi ar dirbti.

Casagrande kurį laiką svarstė idėją pastatyti automobilių stovėjimo aikštelėse, tačiau, dirbdamas su tam tikra medžiaga, projektuodamas kitą projektą – kryžminę medieną, labai tvirtos inžinerijos medieną, jis suprato, kad bus galima sukrauti kelias istorijas maža erdvė. Statydamas įprastą daugiabutį, jis panaudojo medžiagą, kad medžiagos modulius sukrautų kartu, „panašiai kaip į didelius„ Legos ““.

 

„Paprastai namo statymas iš tikrųjų yra kančių skausmas, ir tam reikia tiek daug pastangų. . . Šiuo atveju jis tiesiog pasirodė “. [Vaizdas: mandagumo „Casagrande“ laboratorija]

„Tai negalėjo būti padaryta betonu“, – sako jis. – Tai taps per sunku ir paskęs. Naudojant kryžminę medieną, kuri yra penkis kartus lengvesnė už betoną, galima pastatyti mažą namelį be pamatų. Smėlio dėžė apačioje subalansuoja pastatą; Casagrande sako, kad dėl to, kad medžiaga yra lanksti, ji taip pat veikia geriau nei betonas žemės drebėjimų metu. Galima pagaminti dar aukštesnius mažus namukus, jei jie yra sugrupuoti, kad būtų teikiama daugiau paramos.

Statybos procesas vietoje vyksta greitai: modulius galima pastatyti gamykloje, o visą namą per naktį įrengti automobilių stovėjimo aikštelėje. „Norėčiau pabrėžti, kaip lengva buvo“, – sako Casagrande. „Tai beveik juokinga. Paprastai namo statymas iš tikrųjų yra kančių skausmas, ir tam reikia tiek daug pastangų. . . Šiuo atveju jis tiesiog pasirodė “.

 

„Galite pasirinkti, koks jums geriausias derinys: jei norite dviejų aukštų gyvenimui, virtuvės, pirties, jogos ar mažos parduotuvės apačioje ir pan.“ [Nuotrauka: Jenni Gaestgivar / Iltalehti]

Pirmajame prototipe nėra vietos virtuvei ar tekančiam vandeniui, remiantis samprotavimais, kad kažkas, gyvenantis miesto viduryje, galėtų gauti maisto kitur ir nusiprausti sporto salėje (jame yra kompostavimo tualetas). Jis veikia su savo saulės baterijomis, o medienos medžiaga žiemą yra savaime izoliuota ir šilta, todėl jos nereikia pritvirtinti prie tinklo. Tačiau architektai dabar kuria projektus, kurie taip pat gali būti prijungti prie vandens ir labiau panašūs į įprastus būstus.

Moduliai gali būti pritaikyti parktronikai  skirtingiems poreikiams; prototipas turi grindis darbui, kitą miegui, o viršuje – šiltnamį. „Noriu gaminti„ Tikkus “masiškai įvairiais deriniais, – sako Casagrande. „Labai lengva pagaminti labai skirtingus modulius. Galite pasirinkti, koks jums geriausias derinys: jei norite dviejų aukštų gyvenimui, ar virtuvės, ar saunos, ar jogos, ar mažos parduotuvės vietos apačioje ir pan. “

Kai perėjimas prie savaeigių „Ubers“ ir „Lyfts“ pradeda pakeisti automobilių nuosavybę , vis daugiau automobilių vietų bus nenaudojama, o architektai įsivaizduoja, kad automobilių stovėjimo aikštelės bus užpildytos namais. „Iš šių„ Tikkus “galėčiau pastatyti 10 000 namų už bet kurios„ Ikea “, – sako jis. „Arba, jei turite prekybos vietų viršuje stovėjimo vietų, šie dalykai yra tokie lengvi, kad ten lengvai galėsite pastatyti miestą“.

Architektai jau gauna užsakymus gaminti namus, kurie kainuoja apie 40 000 USD už tris aukštus. „Tai panašu į jūsų vidutinio automobilio kainą“, – sako jis. Leidimai bus akivaizdus iššūkis tiems, kurie nori teisėtai naudotis namais, tačiau Casagrande’as mano, kad miestai pripažins dizaino pranašumus ir galiausiai pakeis kodus.

„Statybos leidimai ir kodai yra sukurti dalykams, kuriuos žinote“, – sako Casagrande. „Tačiau tuo pačiu metu net miesto valdžia žino, kad visada yra geresnių sprendimų. Pirma, jie turi šiek tiek sulenkti, o tada rasti būdą. Galbūt, pavyzdžiui, su „Tikku“, kai pastatysite automobilį, už pusvalandį mokate 1 USD – galbūt išsinuomokite tą vietą mėnesiui ar 10 metų ir tiesiog padėkite tai ten. Arba, jei turite leidimą gyventojui pastatyti savo automobilį, vietoj jo pastatykite. “

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *